Thursday, September 13, 2007

kedjebrev

Jag får ett rätt knasigt kedjebrev från en väninna - ett sådant där som lovar att något gott ska hända mig om jag bara skickar det vidare till ett antal vänner inom femton minuter. Hade detta kommit från somliga av mina bekanta hade jag deletat men nu var digniteten på kamraten sådan att jag skickade det vidare för det kändes plötsligt inte så töntigt utan lite coolt...och då var jag tvungen att lete igenom mina inboxar för att hitta tillräckligt många vänner och så blev jag så himla glad för jag HAR ju vänner insåg jag och så tänkte jag en stund på dem och blev lite tårögd... och nu har jag fått ett antal vänbrev tillbaka och då har vi plötsligt kontakt fast vi inte hörts på månader.

Och det kan ju få mig att fundera över vilken skillnad avsändaren gör för min tolkning av ett budskap. Jag sitter verkligen fast i mina fördomar.

Genom att jag gjorde något som jag aldrig hade gjort om avsändaren varit någon annan, fick jag ett resultat jag hade fått oavsett hur jag kommit över kedjebrevet.

1 comment:

Anmaja said...

Hejsan!
Nu hittade även jag till Din blogg! Har läst hela och ser att Du inte hållit på så länge även om Du tydligen började som jag 2005...
Jag skriver numer så gott som dagligen och får en kommentar nån gång då och då. Har även gästbloggat denna vecka i min facktidning, Kommunalarbetaren.
Kedjebrev delitar jag också oftast och skickar mycket sällan vidare. Jag blir så trött på detta skräp. Kan dock som Du göra ett enstaka undantag.
http://blogg.omakastengods.se/
Hälsar Anmaja i Kalmar